1: Escucha los sonidos de los animales correspondientes para cada hoja – Listen to the animal sounds for each page.

This image has an empty alt attribute; its file name is IMG_0502-1-1-1030x781.jpg

2: Une las citas Biblicas con el animal correspondiente que elejiste en la actividad #1 / Match Bible verses with the correspondent animals you selected in activity # 1.

A: ____________

Mateo / Matthew 10:16

»Miren, Yo los envío como ovejas en medio de lobos; por tanto, sean[a] astutos como las serpientes e inocentes como las palomas

“See, I am sending you out like sheep into the midst of wolves; so be wise as serpents and innocent as doves.”

B ____________

Salmos / Psalm 34:10

“Los leones pasan necesidad y tienen hambre,
Pero los que buscan al Señor no carecerán de bien alguno.”

“The young lions suffer want and hunger,
 but those who seek the Lord lack no good thing.”

C: ____________

Job 40:15

“Look at Behemoth,
  which I made just as I made you;
  it eats grass like an ox.”

“Fíjate en el monstruo Behemot,
criatura mía igual que tú:
come hierba, como los bueyes”

D:____________

1 Reyes 10:22 / 1 Kings 10:22

“Ya que los barcos de Tarsis que el rey tenía llegaban una vez cada tres años, junto con los barcos de Hiram, trayendo oro, plata, marfil, monos y pavos reales.”

“For the king had a fleet of ships of Tarshish at sea with the fleet of Hiram. Once every three years the fleet of ships of Tarshish used to come bringing gold, silver, ivory, apes, and peacocks.”

E:____________

Genesis 16:12

“He shall be a wild donkey of a man,
with his hand against everyone,
and everyone’s hand against him;
and he shall live at odds with all his kin.”

“Será arisco como un potro salvaje;
luchará contra todos, y todos contra él;
pero él afirmará su casa
aunque sus hermanos se opongan.”

Muchas gracias – Thank you